Založ si blog

Keď sa rozhodneš, nič ťa nezastaví

Spomínam si na obdobie môjho života, keď som zacítila silnú potrebu niečo zmeniť. Táto potreba pramenila z obrovského vnútorného smútku a pocitu nezmyselnosti života. 

V mojom okolí som pozorovala príklady rozvrátených vzťahov, náhlenia sa ľudí do práce a z práce. Akoby sa všetci hnali zarobiť peniaze, alebo premýšľali o tom, kde ich zohnať. A to všetko rýchlo a hneď, lebo včera už bolo neskoro. No zároveň som si uvedomila, že žijem rovnako ako všetci. Pochopila som to počas materskej. Bola som sama s dvomi deťmi, a niekde vo vnútri som cítila, že niečo v mojom živote nie je v poriadku. Nie, nebol to pocit absencie muža. Bolo to hlboké pocitové vnímanie toho, že to, ako žijem, ako žijeme všetci nie je to pravé orechové. Nie je to to, čo človeka napĺňa, obohacuje. Nie je to to, čo som očakávala od života, keď som bola malé dieťa. Keď som postupovala z triedy do triedy, mysliac si, že na konci, keď doštudujem začnem žiť svoj život. Život, v ktorom budem cítiť slobodu od rodičov, lásku, šťastie a radosť. 

A v tomto období mi toto pochopenie pomohlo odraziť sa od dna. Povedala som si, že neovplyvním to, ako sa správajú alebo ako konajú iní, ale môžem ovplyvniť to, ako sa budem správať a konať ja. A tak som začala od seba. Je zvláštne, ako sa nebadane začína meniť život človeka, keď sa pre niečo rozhodne. A ja som mala silnú túžbu. 

 Prvým krokom bola zmena myslenia. Myšlienky som sa snažila udržiavať na pozitíve. Pomáhala som tým, ktorí pomoc potrebovali a svoj život som sa rozhodla žiť tak, aby som neprežívala, ale naozaj žila. Spätne si uvedomujem, že ma napĺňal samotný proces konania, ktorý ma nesmierne obohacoval a začínala som sa cítiť vnútorne vyrovnaná a šťastná. Zlepšili sa mi vzťahy nielen v rodine, ale aj v okruhu, v ktorom žijem. 

 Som presvedčená, že ak sa človek rozhodne zobrať zodpovednosť za svoj život do vlastných rúk, nič ho nezastaví, aby zmenil k lepšiemu nielen svoj život, ale aj životy ľudí okolo neho. Všetko sa začína konaním TU A TERAZ.

Kvítek Země

26.10.2023

Jen tak být v tiché (přesto tak živé) přítomnosti a s dětskou důvěrou se obrátit na Něj. Víš, že teď a tady to být dokonalejší nemůže, protože jsi s Ním. Vnímáš, že čas je skutečně relativní pojem. Cítíš, že Jeho Duch je všudepřítomný. Ve vánku, který si ti hraje s vlasy, v něžnosti jemných lučních kvítků, hřejivých dotecích paprsků, ve [...]

Univerzálny jazyk? Láska!

29.06.2022

Každý deň používame mnoho slov. Ľudia po celom svete hovoria toľkými jazykmi a aby sa dorozumeli medzi rôznymi krajinami, musia ovládať ďalšie a ďalšie…a pritom, koľkokrát sú slová prázdne, nedokážu opísať nič z toho, čo v skutočnosti cítime, čo máme vnútri – to, na čom skutočne záleží. Používame množstvá slov, aby sme opísali [...]

Podobenstvo o najšťastnejšom človeku

24.06.2022

V jednej dedine žil Človek. Odlišoval sa od ostatných tým, že hoci aj bol chudobný, žil s radosťou a vždy nezištne pomáhal druhým ľuďom, čím len mohol: niekde slovom a niekde skutkom. Šli o ňom chýry, že keď zostane osamote, chváli Boha a úprimne Mu ďakuje za to, že ho obdarováva svojimi bohatými darmi. Tieto chýry sa doniesli až ku vznešenému žrecovi. I rozhodol [...]

Gorazdova 27, bratislava, vila, Danko

Nielen prezidentská vila chátra. Štát odkúpil miliónové nehnuteľnosti aj pre šéfa parlamentu, nikto v nich však nebýva

23.04.2024 09:00

Žiaden šéf Národnej rady SR sa do nej totiž nenasťahoval, ani len v jej priestoroch neprijal žiadnu oficiálnu návštevu.

deviataci, Banská Bystrica, protidrogový vlak

Špeciálny vlak ukazuje, čo spôsobujú tvrdé drogy. Autor projektu Revolution train vychádza z vlastnej skúsenosti

23.04.2024 09:00

Na nebezpečenstvo drog upozorňuje v týchto dňoch slovenských deviatakov špeciálny vlak Revolution train, v ktorom sa o príčinách, vývoji a dôsledkoch závislosti dozvedajú zážitkovou formou.

Russia Victory Day Parade ruskí vojaci

Výdavky na zbrojenie rekordne rastú. Vojna na Ukrajine rozhýbala NATO

23.04.2024 08:00

Celkové vojenské výdavky vo svete dosiahli vlani až 2,443 bilióna dolárov, čo je najvyššia suma od roku 1988.

americkí vojaci

Na americké jednotky v Iraku a Sýrii útočili dvakrát v priebehu 24 hodín

23.04.2024 06:52

Dva drony zostrelili v pondelok neďaleko leteckej základne v západoirackej provincii Anbár.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 28
Celková čítanosť: 47885x
Priemerná čítanosť článkov: 1710x

Autor blogu