Založ si blog

Povedať „áno“…

Povedať áno novým veciam, zážitkom, príležitostiam pre vnútorný rast. Moje ego má rado svoju zónu komfortu. Svoju posteľ, miesto pri stole, svoju šálku na kávu, hoci sú to len veci, ktoré dočasne používam.

„Prídete k nám?“ spýtala sa ma sestra pred týždňom. Prvá reakcia vo mne bola jednoznačná: „Nie! Mám predsa toľko roboty! Nemôžem predsa strácať čas!“

Vedela som, čo mám urobiť. Stačí sa len držať vnútornej opory. Toho skutočného a živého, jedinej istoty, ktorá je vo mne bez ohľadu na to, kde sa nachádzam. „Jasné. Prídeme!“ odpovedám. Viem, že sa všetko poskladá. Už mám tú skúsenosť. Balím do kufra zopár veci pre mňa a dcérku, hodím tam aj notebook a sme pripravené vyraziť.

V rýchliku sme nastúpili do iného vozňa. Všade veľa ľudí, kufrov, hluku. No vzájomne bolo tak ľahké prekročiť vznikajúcu nervozitu. Keď sa nedalo pohnúť z miesta, obrátili sme to na žart. Mladí cestovali na dovolenku, babička za svojimi vnúčatami, ktorým chcela darovať obraz zabalený v starej deke. „Ani neviem, čo tu robím!“ priznal štýlovo oblečený pán v rokoch. Zasmiala som sa: „Veď ani ja!“ Stačil úsmev, a pokračovali sme v ceste do správneho vagónu.

V kupé nám dôchodkyňa rozprávala životný príbeh. Mnoho vecí by som už urobila inak. Viac by cestovala a menej by sa trápila pre deti. Pochopila, že život je cenný dar.
„Vy mladí sa len naháňate, neviete si užiť život. Ja som minule nastúpila do iného vlaku. Viezla som sa cez pol Slovenska. Netrápila som sa. Kde sa mám tak ponáhľať? Veď aj vnukom je to úplne jedno, či prídem o piatej večer alebo o siedmej. Zmení sa niečo? Nezmení!“ Teta ani netušila, ako jej rozumiem. Postavila som sa k oknu. Ponaťahovala som sa. Užívala si výhľad na krajinu po daždi. Z lesov stúpal opar. Spomenula som si na príbeh o najšťastnejšom človeku. Nájdete ho v knihe AllatRa. Keď vieš, že nič nepotrebuješ. Pretože všetko, čo potrebuješ, je v tebe. Presne tak som sa cítila.

Zdroj: A. Novych: AllatRa

Kvítek Země

26.10.2023

Jen tak být v tiché (přesto tak živé) přítomnosti a s dětskou důvěrou se obrátit na Něj. Víš, že teď a tady to být dokonalejší nemůže, protože jsi s Ním. Vnímáš, že čas je skutečně relativní pojem. Cítíš, že Jeho Duch je všudepřítomný. Ve vánku, který si ti hraje s vlasy, v něžnosti jemných lučních kvítků, hřejivých dotecích paprsků, ve [...]

Univerzálny jazyk? Láska!

29.06.2022

Každý deň používame mnoho slov. Ľudia po celom svete hovoria toľkými jazykmi a aby sa dorozumeli medzi rôznymi krajinami, musia ovládať ďalšie a ďalšie…a pritom, koľkokrát sú slová prázdne, nedokážu opísať nič z toho, čo v skutočnosti cítime, čo máme vnútri – to, na čom skutočne záleží. Používame množstvá slov, aby sme opísali [...]

Podobenstvo o najšťastnejšom človeku

24.06.2022

V jednej dedine žil Človek. Odlišoval sa od ostatných tým, že hoci aj bol chudobný, žil s radosťou a vždy nezištne pomáhal druhým ľuďom, čím len mohol: niekde slovom a niekde skutkom. Šli o ňom chýry, že keď zostane osamote, chváli Boha a úprimne Mu ďakuje za to, že ho obdarováva svojimi bohatými darmi. Tieto chýry sa doniesli až ku vznešenému žrecovi. I rozhodol [...]

kočner, kuciak

Pojednávanie v kauzách Donovaly a Báč zrušili, obžalovaným je aj Kočner

25.04.2024 14:27

Kauzy sa týkajú páchania ekonomickej trestnej činnosti.

Radek Sikorski

Chceme byť jednou z krajín, ktoré určujú smerovanie EÚ, znie z Poľska. Sikorski poslal ostré slová Moskve

25.04.2024 14:27

Poľské ministerstvo zahraničných vecí uviedlo, že Sikorského vízia je úzko prepojená s víziou francúzskeho prezidenta Emmanuela Macrona.

remišová

Remišová: Konanie premiéra vykazuje známky zastrašovania súdnej moci

25.04.2024 13:50

Remišová to uviedla v reakcii na utorkovú kontrolu rezortu spravodlivosti na najvyššom súde.

SR súdy Kuffovci napadnutie farmár POX

Pojednávanie s Kuffovcami bude pokračovať v júli

25.04.2024 13:18

Súdny proces pokračoval výpoveďou ďalšej svedkyne.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 28
Celková čítanosť: 48069x
Priemerná čítanosť článkov: 1717x

Autor blogu